Franczyza

Sieci franczyzowe rozwijają się dzięki przedsiębiorcom, którzy dołączają do grona franczyzobiorców. Na tych osobach oraz ich działalności również zarabiają. Dlatego też, kiedy sprawdzamy oferty, każda franczyza wydaje nam się być bardzo korzystną opcją. Franczyzodawca oferuje kompleksowe wsparcie, pomaga znaleźć lokal, organizuje szkolenia i doradza. Wszystko po to, abyśmy mogli zarabiać na siebie oraz na sieć. Jednak zanim zdecydujemy się na rozpoczęcie działalności, powinniśmy zadać kilka pytań przedstawicielowi interesującej nas firmy. Oto kilka z nich.

Franczyza – opłaty

Powinniśmy przede wszystkim zorientować się w kosztach. Będą nam potrzebne pieniądze na inwestycję, wynajęcie lub kupno oraz późniejsze dostosowanie lokalu. Sprawdźmy, jakie wymagania ma dana sieć. Niektóre marki życzą sobie, abyśmy wynajmowali lokal w centrum handlowym, co będzie nas dodatkowo kosztować. Najczęściej dotyczy to franczyz z branży modowej https://allebiznes.pl/category/franczyza/moda/. Pamiętajmy także, aby zapytać o jednorazowe oraz cykliczne opłaty. Ile wyniesie nas opłata licencyjna za korzystanie z loga firmy? Ile procent musimy oddawać z miesięcznego utargu? Czy musimy uiścić opłatę marketingową? W sferze finansów, lepiej nie pozostawiać sobie miejsca na niespodzianki.

Franczyza – wyłączność terytorialna

Bardzo ważna rzecz, o którą często franczyzobiorcy zapominają zapytać, to wyłączność terytorialna. Dużym utrudnieniem może być dla nas przedsiębiorca z tej samej sieci partnerskiej, który swoją placówkę otwiera zbyt blisko naszej. Sieć dalej zarabia, ale my tracimy połowę klientów. Dlatego zorientujmy się w temacie, zanim podpiszemy umowę.

Franczyza – szkolenia

Najlepiej zdecydować się na franczyzę z branży, w której mamy już doświadczenie. Na przykład znajomość rynku nieruchomości, pomoże nam w otwarciu własnego pośrednictwa https://allebiznes.pl/category/franczyza/nieruchomosci/. Jednak zawsze warto uczyć się nowych rzeczy. Zapytajmy, czy zostaniemy przeszkoleni z firmowych systemów informatycznych, zarządzania zespołem, umiejętności sprzedażowych, specyfiki branży itd. Każda nowa informacja może zaprocentować w przyszłości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here