Franczyza i jej opłacalność

Franczyza jako pomysły na biznes niezwykle wielokrotnie pojawia się w przewodnikach i stronach internetowych dedykowanych zarabianiu. Mimo, że większość osób jest w stanie przytoczyć parę modeli biznesów tego rodzaju, to już nie wszyscy wiedzą dokładnie co to jest franczyza oraz jak ona funkcjonuje. Ujmując to dokładnie jak się da, franczyza to możliwość wykonywania biznesu na istotach określonych poprzez określoną firmę (franczyzodawcę).

Na czym polega franczyza?

Franczyza to rodzaj wykonywania działalności gospodarczej. Jest w niej zależność między franczyzodawcą natomiast franczyzobiorcą. Ich współpracę charakteryzuje formalna umowa. Franczyza to prowadzenie swego biznesu pod napisem innej firmy. Jest to dobra propozycja dla podmiotów zakładających działalność- możliwość pracy pod skrzydłami niezwykle profesjonalnego partnera handlowego. Niewątpliwie nie jest to działalność charytatywna, franczyzodawca także liczy na dochody.

Umowa franczyzy

By zacząć działalność na regułach franczyzy, należy zawrzeć umowę franczyzową z podmiotem, jaki udzieli nam licencji na zarządzanie biznesu – pod jego znakiem handlowym oraz na pewnych zasadach działających. Umowa franczyzowa jest formą umowy nieokreślonej z racji tego, iż nie ma ona prawego unormowania. Zawarcie tejże umowy opiera się na podstawie swobody umów, jaka pozwala na tworzenie treści umowy oraz dowolne wybranie jej klienta. Oczywiście dlatego nie ma jednego typu umowy franczyzy.

Definicja franczyzodawcy oraz franczyzobiorcy

Umowa franczyzy (ang. franchise agreement) zawierana jest między franczyzodawcą – konstruktorem projektu biznesowego oraz właścicielem firmy natomiast franczyzobiorcą, więc przedsiębiorcą, jaki korzysta ze sprawdzonego pomysłu na biznes. Franczyzodawca to strona umowy, jaka określa zasady współpracy oraz jednocześnie wprowadza obowiązki i upoważnia franczyzobiorcę do korzystania z pliku, natomiast franczyzobiorca to strona umowy, jaka akceptuje wymogi współpracy oraz zobowiązuje się do realizacji obowiązków zgodnie z określonymi kanonami.

Franczyza handlowa (dystrybucyjna)

W tymże typie franczyzy franczyzobiorca oferuje zestaw produktów dawany mu poprzez franczyzodawcę, więc zajmuje się działalnością handlową. Prócz doboru zestawu franczyzodawca udostępnia franczyzobiorcy własne znaki handlowe, wiedzę sprzedażową, wizualizację obiektu handlowego, wiedzę z obszaru marketingu, obsługi klienta oraz merchandisingu (sposobu wyglądu obiektu komercyjnego oraz dobrej ekspozycji produktów w celu przyciągnięcia jak największej liczby konsumentów).

Zalety franczyzy

Takie wyjście jest zwłaszcza dobre oraz korzystne w wypadku małych, młodych inwestorów, jacy nie mają jeszcze dużego doświadczenia we własnym prowadzeniu firmą. Zdobywają ponieważ gotowy oraz ustalony artykuł, z daną pozycją na rynku. Zdobywają pełną identyfikację wzrokową, jaką mogą się posługiwać, jednak także zdobywają pełne oparcie marketingowe oraz rabatowe. Firma jest już zauważalna na rynku, zatem nie należy zabiegać o klientów, ponieważ ci i tak do niej dotrą i tak się do niej zwrócą wcześniej lub później. Więcej o zaletach franczyzy przeczytasz także na stronie Franczyza w Polsce – sprawdź portal branżowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here