Zacznij pracę jako kierowca busa w transporcie międzynarodowym.

Jeśli kiedykolwiek myśleliśmy nad tym, żeby porzucić swoją dotychczasową nudną pracę na taką, gdzie codziennie będziemy zmagać się z nowymi wyzwaniami, to mamy do wyboru dość okrojoną liczbę ofert pracy. Zazwyczaj podjęcie takiego zatrudnienia wiąże się z posiadaniem specjalnych uprawień, znajomości wielu języków, lub wyższego wykształcenia. Następnie musimy przejść przez skomplikowane i długie rekrutacje, które skutecznie blokują nasz dalszy rozwój. Jest jednak taki zawód, który wiąże się z podróżowaniem, ciekawymi wyzwaniami, oraz całkiem sporą wypłatą. Mówimy tutaj oczywiście o zawodzie kierowcy w transporcie międzynarodowym. Jeśli jesteśmy osobami młodymi, które kochają zwiedzać różne kraje, a nie do końca jest nas na to stać to nie mogliśmy lepiej trafić. Swoją przygodę z busami możemy zacząć praktycznie od zaraz. W dzisiejszych czasach w całej Polsce brakuje olbrzymiej ilości kierowców. Doświadczeni kierowcy z racji swojego wieku coraz częściej zmieniają zawód na mniej wymagający, ponieważ przez lata pracy na pewno dorobili się już na tyle, że żyją sobie spokojnie z oszczędności. Młodzi ludzie zaś zaraz po maturze uciekają za granicę. To jest właśnie doskonały okres dla tych, którzy kiedykolwiek marzyli o takiej pracy. Dzisiaj pracodawcy nie oczekują już od nas doświadczenia, wystarczy, że posiadać będziemy chęci do wyjazdu w trasę. Dodatkowo, nie potrzebujemy posiadać żadnych dodatkowych uprawnień, ponieważ jeśli posiadamy prawo jazdy kategorii B, to nie ma żadnych przeciwwskazań do tego, żeby zasiąść za kierownicą busa. Takie pojazdy dzielą się na dwa typu zabudowy. Te, które posiadają sztywną pakę nazywane są furgonem. Z kolei ich większe odpowiedniki, które pomieścić na swojej pace mogą nawet dwanaście palet, są z zabudowa z plandeki. Siadając po raz pierwszy w takim pojeździe, będziemy musieli na początku przyzwyczaić się do jego rozmiarów, jednak już po pierwszym rozładunku, lub załadunku będziemy nim jeździć bez żadnego większego problemu. Praca kierowca busa oferuje nam różne zarobki w zależności od tego, czy jeździć będziemy po kraju, czy poza jego granicami. Jeśli wybraliśmy transport krajowy, zazwyczaj będziemy rozliczani za pomocą stałej dniówki, która oscylować będzie w granicach od stu trzydziestu do stu pięćdziesięciu złotych. Raczej nie powinniśmy liczyć na większe kwoty, nawet wraz z nabieraniem doświadczenia. Tutaj stawki są dość mocno okrojone. Całkiem inaczej sprawy mają się, jeśli zdecydowaliśmy się na transport międzynarodowy. W zależności od firmy będziemy rozliczani za pomocą stawki za kilometr, lub dniówki. Poza granicami naszego kraju infrastruktura drogowa jest bardzo rozwinięta, więc przejechanie nawet tysiąca kilometrów w ciągu dnia nie będzie stanowiło żadnego problemu. Za takie kilometry dostalibyśmy około dwustu czterdziestu złotych. Pamiętajmy jednak, że transport rządzi się swoimi prawami, więc dość często zdarzyć się może, że staniemy w jakimś korku, który skutecznie zablokuje nasze kilometry. Dodatkowo, zdarza się, że spóźnimy się na załadunek i znów będziemy musieli stać pod firmą cały dzień. Wtedy wybór płatności za każdy kilometr nie będzie nam się w ogóle opłacał. Możemy zatem pokusić się o stałą dniówkę. Na międzynarodówce stawka za dzień pracy zaczyna się od stu pięćdziesięciu złotych, nawet jeśli nie posiadamy jeszcze żadnego doświadczenia. Szybko zatem możemy awansować na sto osiemdziesiąt złotych, co powinno być w miarę uczciwym wynagrodzeniem za całe dnie spędzone w aucie. W transporcie zagranicznym spotykamy się najczęściej z systemem pracy, gdzie w trasie będziemy dwa tygodnie, na tydzień wolnego w domu. Jeśli jednak nie przerażają nas długie dnie poza domem to możemy pokusić się o nawet większe ilości dni spędzonych w trasie. Wszystko zatem zależy od naszych chęci, oraz tego jak dużo chcielibyśmy zarobić. Pamiętajmy jednak, że jako kierowcy powinniśmy być zawsze wypoczęci, ponieważ tylko wtedy będziemy w stanie zapewnić bezpieczeństwo sobie, oraz innym uczestnikom ruchu drogowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here