Jak kontrolować czas pracy kierowców.

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, żeby żeby podjąć ciekawe zatrudnienie, to możemy pomyśleć o wykonywaniu zawodu kierowcy. W dzisiejszych czasach mamy na to idealne warunki, ponieważ w naszym kraju brakuje naprawdę olbrzymiej ilości osób do pracy. Dzisiaj pracodawcy nie oczekują już od nas doświadczenia, dlatego zacząć jeździć możemy praktycznie z marszu. Wystarczy, że będziemy mieli odpowiednie nastawienie i chęci do wyjazdów. Nie musimy nawet posiadać szczególnych kwalifikacji, ponieważ do jazdy busem wystarczy nam prawo jazdy kategorii B. Są to pojazdy, których masa całkowita nie przekracza trzech i pół tony. Dostawczaki do wykonywania transportu drogowego dzielimy na takie ze sztywną zabudową, jak i na takie, których przestrzeń ładunkowa zabezpieczona jest plandeką. Ten drugi typ pojazdu jest zdecydowanie większy, więc może pomieścić nawet do dwunastu euro palet. Pomimo swoich dość dużych wymiarów, jazda nim nie sprawia większych problemów, dlatego już po pierwszej trasie będziemy potrafili wjechać nim dosłownie wszędzie. Jeśli zdecydujemy się na takie zatrudnienie to będziemy musieli pomyśleć, czy chcemy jeździć tylko i wyłącznie po Polsce, czy jednak zdecydujemy się na wykonywanie transportu międzynarodowego. W zależności od tego co wybierzemy, zostaną nam zaoferowane zupełnie inne systemy pracy, oraz całkowicie inna płaca. W transporcie krajowym musimy liczyć się z tym, że zarobimy stosunkowo mniej. Tutaj nie będziemy rozliczani za każdy przejechany kilometr, ponieważ jest to całkowicie nieopłacalne. Spotkamy się jednak ze stałą dniówką, której kwota opiewa na początku naszej przygody z transportem na około sto trzydzieści złotych dziennie. Wraz ze zdobytym doświadczeniem możemy awansować na sto pięćdziesiąt złotych za każdy dzień pracy. Jeżdżąc po kraju na pewno będziemy mieli możliwość częstszych powrotów do domu. Zatem najczęściej jeździmy w ruchu ciągłym od poniedziałku do piątku, a na weekendy wracamy do naszych domów. Rzadko spotkamy się z innym systemem jazdy. Zupełnie inaczej sprawy mają się w transporcie międzynarodowym. Tutaj jeździmy znacznie dłużej, ponieważ rozmowę zaczynamy zazwyczaj od dwóch tygodni w trasie na tydzień wolnego w domu. Oznacza to mniej więcej tyle, że przynajmniej jeden weekend spędzimy w trasie, poza domem. Możemy również spotkać się z wyjazdami na trzy, albo i nawet cztery tygodnie. Jednak mało kto zgodzi się na takie warunki, dlatego coraz rzadziej stosuje się takie wyjazdy. Pracodawcy powoli zaczęli rezygnować z takiej formy zatrudnienia. Musimy wiedzieć, że kierowcy ciężarówek pracują kompletnie inaczej, niż kierowcy busów, ponieważ tych drugich nie obowiązuje żaden czas pracy kierowców. Wynagrodzenie za jeżdżenie po Europie jest znacznie wyższe, niż te krajowe. Tutaj spotkać możemy się również z zapłatą za każdy przejechany kilometr. Zazwyczaj jest to stawka około dwudziestu czterech groszy za kilometr. Oznacza to mniej więcej tyle, że za każdy tysiąc przejechanych kilometrów dostaniemy dwieście czterdzieści złotych. Jest to naprawdę imponująca stawka, jednak pamiętajmy, że transport rządzi się swoimi prawami, więc jeśli utkniemy w jakimś korku na autostradzie to będziemy tracić nasze pieniądze. Dlatego wielu kierowców ceni sobie stabilność zarobków i wybierają stałą dniówkę. W transporcie międzynarodowym jako kierowcy bez doświadczenia dostaniemy na sam początek około stu pięćdziesięciu złotych. Szybko jednak uda nam się awansować, ponieważ z reguły są to stawki tylko na start. Często możemy spotkać się z dniówką oscylującą na poziomie nawet dwustu złotych dla tych najbardziej doświadczonych kierowców. Jak widzimy praca kierowcy międzynarodowego nie dość, że jest bardzo ciekawa, to jeszcze pozwoli nam zarobić naprawdę fajne pieniądze. Jeśli więc lubimy wyzwania, lubimy zmieniać często kraje to będzie dla nas praca idealna. Zatem, w momencie w którym postanowimy poszukać swojej pierwszej pracy to na pewno znajdziemy ją szybciej niż myślimy, właśnie przez duże zapotrzebowanie na kierowców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here