Czy małe firmy powinny inwestować w systemy CRM? Wyjaśniamy!

Każda firma, niezależnie od branży czy wielkości, musi zadbać o najwyższą jakość obsługi, efektywną sprzedaż i utrzymanie lojalności klienta. Istnieje błędne przekonanie, że systemy CRM są dedykowane wyłącznie dużym przedsiębiorstwom. W rzeczywistości system CRM jest kluczowym narzędziem w każdej rozwijającej się firmie. Jakie korzyści mogą czerpać małe firmy z wdrożenia oprogramowania CRM?

Czym jest CRM?

Najprościej mówiąc CRM (Customer Relationship Management) to oprogramowanie, które ułatwia zarządzanie relacjami z klientem. Koncentruje się na kompleksowej obsłudze klienta od przygotowania oferty, przez sprzedaż aż po obsługę posprzedażową. CRM pozwala także na sprawne budowanie bazy klientów i zarządzanie nią, profilowanie, analizę transakcji i szans sprzedażowych czy standaryzowanie procesów sprzedażowych. Jakie jeszcze korzyści można uzyskać z CRM dla małej firmy?

Jakie są korzyści z wdrożenia systemu CRM dla małej firmy?

Oprogramowanie CRM, takie jak Salesforce dostępny dzięki Craftware, posiada narzędzia umożliwiające zdobywanie nowych leadów. Pozyskane dane mogą służyć do wnikliwej analizy klienta i prowadzić do bardziej spersonalizowanych działań marketingowych (np. wysyłanie mailingów). Marketing prowadzony przez system CRM pozwala firmom zautomatyzować działania, zredukować koszty i nakład pracy. Ułatwia również dotarcie do szerokiego grona odbiorców i stwarza możliwość poszerzenia rynków zbytu. Co świadczy o wysokiej jakości obsługi klienta? Oczywiście profesjonalny i regularny kontakt. Dzięki CRM możemy zawsze trzymać rękę na pulsie, odpowiadać na potrzeby klientów i dostarczać niezbędnych informacji. Należy pamiętać, że mają oni wymagania i oczekiwania oraz oczekują odpowiedniej szybkości reakcji i pomocy w podjęciu decyzji.

Jaki CRM dla małej firmy?

Prawdziwy pożytek z systemu CRM będzie wtedy, gdy zostanie odpowiednio dobrany do potrzeb firmy. Przede wszystkim należy przeprowadzić analizę przedwdrożeniową, samodzielnie lub we współpracy ze specjalistami. W Craftware doświadczeni eksperci pomagają w pełni wykorzystać potencjał oprogramowania CRM zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klienta.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPraca biurowa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here